dimecres, 11 de gener del 2012

Valoració del Projecte

Considero que aquest projecte ha estat del tot productiu ja que m’ha permès dissenyar un procés d’ensenyament – aprenentatge i portar-lo a la pràctica; de manera que s’han aplicat tots els coneixements i conceptes que s’han treballat al llarg d’aquesta assignatura, i especialment els continguts del mòdul 2.

Poder dissenyar i aplicar el projecte m’ha permès reflexionar sobre la tasca educativa, pensar en l’abans i el després, analitzar els resultats de l’aprenentatge, veure els punts forts i els punts febles de les activitats d’aprenentatge, etc. És tracta doncs d’un fet molt important ja que permet veure com a partir d’un problema, l’alumne s’implica, veu la funcionalitat de l’aprenentatge, i considera molt més important tot aquest procés d’aprenentatge, mostrant més motivació, i arribant així a un aprenentatge significatiu dels continguts i de les competències plantejades.

Així doncs, el que s’ha pogut comprovar és que cal partir d’un problema que sigui motivant i inquieti a l’alumne per tal de dissenyar-lo correctament. Cal doncs, tenir en compte el context, els objectius, els continguts i competències que es volen aconseguir, les teories pedagògiques sobre les quals es basarà el projecte per tal d’afavorir l’aprenentatge significatiu, com s’han d’aplicar les TIC per tal d’assolir-lo i crear unes activitats que tinguin coherència amb tot el que s’ha plantejat.

Un cop plantejat el projecte aquest s’ha de dur a terme tenint en compte les característiques de l’alumne, les seves necessitats i estar obert a qualsevol tipus de modificació. Finalment, l’avaluació ha de permetre veure si l’alumne ha assolit els objectius proposats, si l’aprenentatge ha estat significatiu, si s’han desenvolupat les competències plantejades, etc. Al mateix temps s’ha d’avaluar la pràctica educativa realitzada pel docent, per tal de millorar aquells aspectes que permetin optimitzar al màxim el plantejament realitzat.

Considero doncs que aquesta PAC ha estat del tot productiva i m’ha permès realitzar un aprenentatge significatiu, aplicant els continguts i coneixements assolits al llarg de l’assignatura i aplicar-los a una situació corrent del món educatiu. Ha esdevingut doncs un aprenentatge actiu, constructiu, intencional, contextualitzat, conversacional i col•laboratiu; tant amb l’alumne com amb els companys; i reflexiu, aplicant l’avaluació dels aprenentatges, del disseny del projecte i l’autoavaluació dels propis aprenentatges.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada